もくもく砂漠

The Cardigansを中心に洋楽歌詞の和訳を載せてます。

【和訳】"Roses" - Adam Lambert & Nile Rodgers

[Verse 1]
You're like a knife 'cause your looks could kill
君はナイフみたいだ 殺人的なルックス
Hold my breath every time we kiss
キスするたび 僕の息を捉えて放さない
Are you feeling it like I, like I feel it?
君も僕が感じるように、同じように、感じてる?
You left your hat on the window sill
帽子を脱いで窓枠に置いた君
You're comin' back, yeah, you always will
君は戻ってくるよな、そうさ、いつもそうなんだ
Am I crazy, baby, if I say that I crave it?
僕ってクレイジー
ベイビー、君を渇望してるなんて言ったら

[Pre-Chorus]
We talk the talk
僕らは話を話して
We're skin to skin
肌と肌を寄せあう
But you just walk away
でも君はすぐ行っちゃうんだ

[Chorus]
And all that I got was roses
そして手に入れたものは 薔薇ばかり
Don't mean a thing without emotions
感情のない ただのモノなんていらない
Baby, just do it right, focus
ベイビー、ただ正しくやるんだ、集中して
'Cause I just needed your love tonight, tonight, tonight
僕はただ 君の愛が欲しかっただけ、
今夜、今夜、今夜
But all that I got was roses
でも 手に入れたのは薔薇ばかり
Don't mean a thing without emotions
僕が欲しかったのはココロないモノじゃない
Baby, just do it right, focus
ベイビー、ただ正しくやるんだ、集中して
'Cause I just needed your love tonight, tonight
Tonight, tonight
だって僕はただ君の愛が欲しかっただけなんだ、
今夜、今夜、今夜、今夜

[Post-Chorus]
Oh-oh-oh-oh-oh (Oh, ooh)
Oh-oh-oh-oh-oh (Oh, oh)

[Verse 2]
Could catch a flick, maybe we could chill
映画でもあれば、一緒に寛げたかもなあ
Next to me, but you're still not here
隣にいるのに、君はそこにいないみたいで
When I touch you, baby, my name, will you say it?
君に触ってみたら、ベイビー、君は僕の名前を言うだろうか?
Between the sheets, we ain't pillow talkin'
シーツの中、ピロートークなんてしたことない
Is it love or are we just fuckin'?
これって愛かな それともただヤッてるだけ?
Tell me, baby, you can't keep me waiting
言ってよ、僕のこと待ちきれないって

[Pre-Chorus]
We talk the talk
僕らは話を話して
We're skin to skin
肌と肌を寄せあう
But you just walk away
でも君はすぐに行っちゃうんだ

[Chorus]
And all that I got was roses
結局僕の手に残るのは薔薇ばかり
Don't mean a thing without emotions
思いのともなわないモノなんて意味がない
Baby, just do it right, focus
ベイビー、ただ正しくやって、集中して
'Cause I just needed your love tonight, tonight, tonight
だって僕はたった今、君の愛が欲しいんだ
今夜、今夜、今夜
But all that I got was roses
でも僕が手に入れられるのは薔薇だけ
Don't mean a thing without emotions
気持ちを伝えないモノなんて意味がない
Baby, just do it right, focus
ベイビー、ただ正しくやるんだ、集中して
'Cause I just needed your love tonight, tonight
Tonight, tonight
だって僕には今夜君の愛が必要だったんだ、
今夜、今夜、今夜、今夜

[Post-Chorus]
Oh-oh-oh-oh-oh (Ha, baby)
Oh-oh-oh-oh-oh (Hoo, ha-ah-ah, babe)
Oh-oh-oh-oh-oh (Ha, ha)
Oh-oh-oh-oh-oh (Ho-oh, ha-ha)