もくもく砂漠

The Cardigansを中心に洋楽歌詞の和訳を載せてます。

【和訳】“Welcome To The Show” - Adam Lambert feat. Laleh

アメリカ出身のミュージシャン、Adam Lambert(アダム・ランバート)。彼の曲からはよくある種の苦悩を感じる。この曲もそうだけど、同時にそういった苦悩と向き合って自身を表現してやるという気概も感じる。
PVはアダムとLaleh(ラレー)が暗がりで歌うだけのシンプルな作りで、でも目が離せない力がある。


[Verse 1: Adam Lambert]
You know I have a veil
ねえ 僕はベールを持って
All covered up, to myself
全部覆い隠す、自分自身のために
It's always there
いつだってそこにあるんだ
Now they wanna know
いま人々が知りたいことは
How does it feel?
どんな感じだろう?
Gonna let it show
見せてくれよ
I'm happy to entertain and share with you
君を楽しませられて、それを分かち合うことができて嬉しい
It's hard to say how your own thoughts can hurt you
君自身の考えがどんなに君を傷つけるかは言いづらいけど

[Pre-Chorus: Adam Lambert]
I'm gonna let them stare
ジロジロ見させておいてやるさ
They feel like me out there
彼らは僕をのけ者だと思ってるんだ

[Chorus: Adam Lambert]
So welcome to the show
さあショーへようこそ
Bring on all the lights
明かりを全部持ってきて
Let it shine on you
君の上で輝かせてやる
We're together here tonight
僕らは今夜一緒にここにいる
Welcome to the show
ショーへようこそ
Welcome to my life
僕の人生にようこそ
Welcome to the show
ショーへようこそ
Welcome to my life
僕の人生にようこそ
Welcome to my life
僕の人生にようこそ

[Verse 2: Adam Lambert]
I know I have my flaws
そうだ 僕は傷を抱えてる
I pay the price, but I'm grateful
代償は払うさ、でも感謝してる
You're letting me be myself
君が僕を僕自身でいさせてくれる
The good and the bad
良くも悪くもね

[Pre-Chorus: Adam Lambert]
I'm gonna let them stare
ジロジロ見させておいてやるよ
They feel like me out there
彼らは僕が外にいると思ってるんだ

[Chorus: Adam Lambert & Laleh]
So welcome to the show
さあショーへようこそ
Bring on all the lights
明かりを全部持ってきて
Let it shine on you
君の上で輝かせてやる
We're together here tonight
僕らは今夜一緒にここにいる
Welcome to the show
ショーへようこそ
Welcome to my life
僕の人生にようこそ
Welcome to the show
ショーへようこそ
Welcome to my life
僕の人生にようこそ
Welcome to my life
僕の人生にようこそ

[Post-Chorus: Adam Lambert & Laleh]
Welcome to my life
僕の人生にようこそ
Welcome to my life
私の人生にようこそ
My life
僕の人生
My life
私の人生

[Bridge: (Adam Lambert) & Laleh]
I'm gonna let them stare
ジロジロ見させておいてやるわ
I'm gonna let you in (I'm gonna let you)
君も仲間に入れてあげる(入れてあげる)
I'm gonna let them (I'm gonna let them)
彼らに許してやるさ(許してやるわ)
They feel like me out there
僕らが外にいるって思っていればいい

[Chorus: Adam Lambert & Laleh]
So welcome to the show
さあショーへようこそ!
Bring on all the lights
明かりを全部持ってきて
Let it shine on you
君の上で輝かせてやるよ
We're together here tonight
僕らは今夜一緒にここにいる
Welcome to the show
ショーへようこそ
Bring on all the lights
明かりを全部持ってきて
Let it shine on you
君の上で輝かせてやる
We're together here tonight
僕らは今夜一緒にここにいる
Welcome to the show
ショーへようこそ
Welcome to my life
僕の人生にようこそ
Welcome to the show
ショーへようこそ
Welcome to my life
私の人生にようこそ
Welcome to my life
僕の人生にようこそ

[Outro: Adam Lambert & Laleh]
Welcome to my life
僕の人生にようこそ
My life
僕の人生
My life
私の人生
My life
私の人生
Welcome to my life
僕の人生にようこそ