もくもく砂漠

The Cardigansを中心に洋楽歌詞の和訳を載せてます。

【和訳】"Communication" - The Cardigans

youtu.be

For 27 years I've been trying to believe and confide in
27年の間、信じようと、心を打ち明けようとしてきた
Different people I've found.
出会ったいろいろな人たちに
Some of them got closer than others
いくらかの人とは他の人より仲良くなれた
Some wouldn't even bother and then you came around
その人たちが退屈だったって訳じゃないけど その時あなたがやって来たんだ
I didn't really know what to call you, you didn't know me at all
本当に あなたのこと何て呼んでいいいかわからなくて あなたも全然私のこと知らなかった
But I was happy to explain.
でも 説明することが楽しかった
I never really knew how to move you
どうやったらあなたの心を動かせるのか 本当に全然わからなかった
So I tried to intrude through the little holes in your veins
だから あなたの静脈のちっちゃな穴から私を押し込んでやろうと頑張って
And I saw you
あなたを見つけた

But that's not an invitation
でもそれは誘惑ではなかった
That's all I get
私にわかるのはそれだけ
If this is communication
もしこれがコミュニケーションだったら
I disconnect
断ち切る
I've seen you, I know you
あなたを見ていた、あなたを知ってる
But I don't know
でもわからない
How to connect, so I disconnect
どうしたら繋がれるのか だから断ち切るの

You always seem to know where to find me and I'm still here behind you
あなたはいつだって私の居場所を知ってるみたいだし 私は未だにここ、あなたの後ろにいる
In the corner of your eye.
あなたの視界の隅っこに
I'll never really learn how to love you
愛し方なんて学びようがない
But I know that I love you through the hole in the sky.
でも 私があなたを愛してるのは知ってる 空の穴を通して
Where I see you
あなたと会える場所

And that's not an invitation
そう それは誘惑じゃない
That's all I get
私にわかるのはそれだけ
If this is communication
もしこれがコミュニケーションなら
I disconnect
断ち切る
I've seen you, I know you
私はあなたを見てた あなたを知っている
But I don't know
でもわからない
How to connect, so I disconnect
どうしたら繋がれるのか? だから断ち切るの

Well this is an invitation
まあ…結局のところこれって誘惑なの
It's not a threat
脅しじゃなくて
If you want communication
もしあなたがコミュニケーションを望むなら
That's what you get
それがあなたの手にするもの
I'm talking and talking
私は話して話して 話してる
But I don't know
でもわからない 
How to connect
どうしたら繋がれるのか?
And I hold a record for being patient
何度もせっかちになったのを覚えてる
With your kind of hesitation
あなたはちょっといらだってたね
Oh, I need you, you want me
ああ 私にはあなたが必要で あなたは私がほしいんでしょ
But I don't know
でもわからない
How to connect, so I disconnect
どうしたら繋がれるのか? だから断ち切るの
I disconnect
私は断ち切る


感想
後期カーディガンズの曲では一番好きなバラード曲かも。