もくもく砂漠

The Cardigansを中心に洋楽歌詞の和訳を載せてます。

【和訳】"I Need Some Fine Wine and You, You Need to Be Nicer" - The Cardigans

youtu.be

[Intro]
Sit, good dog
おすわり、良い子
Stay, bad dog
待て、悪い子
Whoo

Down
伏せ
Roll over
転がれ

[Verse 1]
Well, here's a good man and a pretty young girl
さあ、ここに良い男と若い女がいて
Trying to play together somehow
一緒に何やらたくらんでる
I'm wasting my life,
私は人生をドブに捨てようとしてて
you're changing the world
あなたは世界を変えようとしてる
I get drunk and watch your head grow
私は酔っ払って天狗になるあなたを見てる

[Pre-Chorus]
It's the good times that we shared
良い時を分かち合ったよね
And the bad times that we'll have
これから良くない時も経験するでしょうね
It's the good times
良い時と
And the badtimes
良くない時
that we had
私たちの経験したもの

[Chorus]
Well it's been a long slow collision
ええ それは長くゆっくりとした衝突だった
I'm a pitbull, you're a dog
私は闘犬で、あなたはワンちゃん
Baby you're foul in clear conditions
あなた晴れた日の下だと薄汚いわ
But you're handsome in the fog
霧の中だとハンサムなんだけどね
So, I need some fine wine
だから、私には美味しいワインが必要で
And you, you need to be nicer
あなたにはそう、もっと素敵になってもらわないと
For the good times and the bad times
私たちが迎える良い時と
That we'll have
良くない時のために

[Verse 2]
Sometimes we talk over dinner like old friends
ときどき私たちはディナーの間中、旧友みたいに話し込む
Till I go and kill the bottle
私がボトルを一本空にするまで
I go off over any old thing
私は昔の事を持ち出して
Break your heart and raise a glass or ten
あなたをコケにして乾杯する…10回くらい

[Pre-Chorus]
To the good times that we shared
私たちが共有した良い時間のために
And the bad times that we'll have
これから私たちが共有するでしょう良くない時間のために
To the good times
良い時間のため
And the bad times that we had
いままで過ごした良くない時間のために

[Chorus]
Well it's been a long slow collision
ええ それは長くゆっくりとした衝突だった
I'm a pitbull, you're a dog
私は闘犬で、あなたはワンちゃん
Baby you're foul in clear conditions
あなた晴れた日の下だと薄汚いわ
But you're handsome in the fog
霧の中だとハンサムなんだけどね

So, I need some fine wine
だから、私には美味しいワインが必要で
And you, you need to be nicer
あなたにはそう、もっと素敵になってもらわないと
For the good times and the bad times
私たちが迎える良い時と
We know will come, yeah
これからやってくるでしょう良くない時のため

[Bridge]
I need some fine wine
私には美味しいワインと
And you, you need to be nicer
あなたが必要なの、だからもっと優しくなって
We need to be nicer, you and me
私もあなたも両方、優しくならないと
For the good times
私たちが迎えてきた良い時と
And the bad times that we had
良くない時のために

[Outro]
Sit
おすわり
Good times, bad times
良い時間、悪い時間
Sweet wine, bad wine
美味しいワイン、不味いワイン
Good cop, bad cop
良い警官、悪い警官
Lapdog, bad dog
良い子、悪い子
Sit
おすわり


感想:
ヤンチャな感じで大好き。PVも好き。