もくもく砂漠

The Cardigansを中心に洋楽歌詞の和訳を載せてます。

【和訳】"Higher" - The Cardigans

[Verse 1]
I'm glad you came around today
今日は来てくれてうれしい
I sure need a good companion
いまは本当 頼れる仲間が必要だったの
I'm losing it but you're the same
私は変わっていくけど、あなたは変わらないね
Without you I move at random
あなたがいないと 私はここに立っていられない
Abusing you cause you are a friend
ともだちだから なおざりにしてしまうけど
And there's no Jesus here to explain
許しを乞うべき主もここにはいないもの

[Chorus 1]
And take me higher
だから私を連れていって
Come take me higher
もっと高いところにつれていって
Come take me high above our time
時を超えてもっと高く
Take me higher
押し上げて
Oh, take me higher
ああ、私をつれていって
Come take me high above our time
時を超えて高みへとつれていって
We'll make it out of here, oh yeah
私たちはここから抜け出すの

[Verse 2]
You justify and you are not afraid
あなたは整然としていて 恐れたりしない
And I won't feel like this forever
こんな風に思えることは きっともう一生涯ない
You wait with me because you know
あなたはいつも待っていてくれた、知ってたんだね
There's so much more than this before we go
行く先にこれ以上のものは望めないってこと

[Chorus 2]
To take us higher
私たちを高みへ押し上げるため
Come take us higher
来て もっと高いところにいこう
Come take us high above our time
時を超えて もっと高く
Take us higher
押し上げて
Oh, take us higher
もっと高いところにいこう
Come take us high above our time
時を超えて もっと高くへ
We'll make it out of here
私たちはここから抜け出すの
Come take us out of here
さあ 私たちをここからつれ出して
Take us anywhere, oh yeah
どこかへとつれていって

[Bridge]
Higher
もっと高く
Higher
もっと高く
Higher
もっと高く

[Chorus 3]
Take us higher
私たちをつれていって
Come take us higher
もっと高いところへ連れていって
Come take us high above our time
時を超えて もっと高くへ
Take us higher
私たちをつれていって
Oh, take us higher
ああ、私たちをつれていって
Come take us high above our time
時を超えて もっと高くへ
We'll make it out of here, oh yeah
私たちはここから抜け出すの