もくもく砂漠

The Cardigansを中心に洋楽歌詞の和訳を載せてます。

【和訳】"Rise & Shine" - The Cardigans

カーディガンズって日本でPVなんて撮ってたの!?ということに少し驚いた。
曲調は明るいけど歌詞の中身はそこまで明るくないのがカーディガンズっぽいね。

youtu.be

[Verse 1]
I want to be alone for a while
しばらくひとりでいたい
I want earth to breathe to me
地球の息吹を感じたい
I want the waves to grow loud
波が大きくなるのを
I want the sun to bleed down
太陽がにじみ落ちて行くのを
To bleed down
にじみ落ちて行くのを

[Pre-Chorus]
See the waves go down
波が凪になり
See the moon alone
月がひとり佇むのを見て
I raise my head and whisper
わたしは顔を上げて囁く

[Chorus]
Rise and shine (rise and shine)
昇り輝け(昇り輝け)
Rise and shine, my sister
昇り輝け、私のきょうだい
Rise and shine (rise and shine)
昇り輝け(昇り輝け)

Rise and shine, my sister
昇り輝け、私のきょうだい
Rise and shine (rise and shine)
昇り輝け(昇り輝け)
Rise and shine, my sister
昇り輝け、私のきょうだい
Rise and shine (rise and shine)
昇り輝け(昇り輝け)
Rise and shine
昇り輝け

[Verse 2]
I want to see the wounded moon
傷付いた月を見たい
I want the sea to break through
海が破れるのを感じたい
I want it all to be gone tomorrow
明日には全部なくなっちゃってほしい
So I've come to say goodbye
だからさよならを言いに来てた

[Pre-Chorus]
To say goodbye
さよならを言うために
See the waves go down
波が凪になるのを
See the moon alone
月がひとり佇むのを見て
I raise my head and whisper
わたしは顔を上げて囁く

[Chorus]
Rise and shine (rise and shine)
昇り輝け(昇り輝け)
Rise and shine, my sister
昇り輝け、私のきょうだい
Rise and shine (rise and shine)
昇り輝け(昇り輝け)
Rise and shine, my sister
昇り輝け、私のきょうだい
Rise and shine (rise and shine)
昇り輝け(昇り輝け)
Rise and shine, my sister
昇り輝け、私のきょうだい
Rise and shine (rise and shine)
昇り輝け(昇り輝け)
Rise and shine
昇り輝け

[Outro]
Rise and shine
昇り輝け
Rise and shine
昇り輝け
Rise and shine
昇り輝け